Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
2.
Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
3.
Przyjęcie protokołu nr XXV z sesji Rady Miejskiej w Prabutach z dnia 29 października 2025 roku.
4.
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty o działalności za okres między sesjami.
6.
Odpowiedzi na wnioski i zapytania.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów ewidencyjnych Grodziec, Trumiejki, Pilichowo i Pólko, w gminie Prabuty.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielniami socjalnymi, spółkami akcyjnymi i spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością oraz klubami sportowymi będącymi spółkami.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Miasta i Gminy Prabuty do realizacji programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia - schronisku dla osób bezdomnych oraz schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania, a także określenia szczegółowych warunków przyznawania usług sąsiedzkich, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich oraz sposobu rozliczania wykonywania takich usług.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta, będącego podstawą obliczania podatku rolnego na terenie Miasta i Gminy Prabuty na 2026 rok.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej pomników przyrody.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Prabuty na 2025 rok.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Prabuty.
17.
Sprawy organizacyjne Rady Miejskiej w Prabutach.